Навчально-виховний комплекс «Школа АІСТ»: Центр розвитку дитини – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Сiмейна школа
АIСТ
  • На замітку
  •  
  • Перша у Вінниці приватна сімейна школа з 1 по 11 клас.
  • Дитячий садочок (Центр розвитку дитини) з елементами системи Монтессорі (з 2 років)
  • Дитячий садочок працює з 8:00 до 18:00. Є можливість відвідувати садочок до 13:00.
  •  


Методика Марка Беденка "Пізнавальне читання"

   Марк Васильович Беденко – автор підручників і навчальних посібників, загальна кількість яких наближається до півтори сотні.

   Уже багато років він працює над проблемою пізнавального читання в початковій школі: вийшла серія навчальних посібників для 1-4 класів «Пізнавальне читання» в 2012 році, потім серія «Смислове читання» для початкової школи в 2015-2016 роках.

   На цьому робота не закінчилася. Триває апробація нової методики і ведуться переговори з харківським видавництвом «Ранок» про видання наступної книги. Ці переговори перебувають на стадії знайомства з текстами, які потім складуть основу навчального посібника.

   Ось саме ці  тексти викликали у редактора видавництва сумніви своєю складністю. Щоб довести ефективність своєї методики, Марк Васильович вирішив провести урок. Волею випадку – відразу ж після телефонного дзвінка з видавництва – визначилося і місце його проведення – 4-й клас однієї з вінницьких шкіл. Зафіксований на відео урок сумнівів редакторів видавництва не розвіяв. Професіоналізм Марка Васильовича їх не здивував. Але вони поставили запитання: «А ось чи зможуть вчителі працювати з такими важкими текстами самостійно?» І попросили, щоб з текстами попрацював не автор майбутнього навчального посібника, а вчителі початкових класів.

   Буквально за п'ять хвилин до уроку Марк Васильович запропонував Олені Леонідівні Радомирській, класній мамі 2-го класу школи «АІСТ», попрацювати з одним з текстів. Результати перевершили всі очікування, побоювання, як виявилося, були марні. Так, звичайно, запропонувати учням 2 класу текст, в якому йдеться про Франко-пруську війну у взаємодії Наполеона III і Бісмарка, незвично і навіть дещо авантюрно.

   У вас є унікальна можливість подивитися, що з цього вийшло.

 

   Але якщо дитина на запитання вчителя: «Що ви взяли з уроку?» відповіла: «Я ніби всю книгу Сюнь-цзи прочитала», важко сумніватися в ефективності методики пізнавального читання Марка Васильовича Беденка.

   Експеримент триває. На другий день до другокласникам приєдналися третьокласники зі своєю класною мамою Наталією Юріївною Рощинською. Вони також працювали з текстом про Франко-пруську війну. І також блискуче впоралися з цією темою.

 

   Ось так другокласники з Оленою Леонідівною Радомирською і третьокласники з Наталією Юріївною Рощинською несподівано опинилися в центрі експерименту. У коментарях до першого уроку сказано: "Заняття спеціально не готували, прийшли в кінці дня до втомлених дітей))). Але вони впоралися!".

   А ось те, що відбувалося на другий день, в тому ж 2-му класі, можна сміливо назвати "святом інтелекту".

   Робота велася з науково-популярними текстами, один з яких "Острів вільних коней".

   Подивіться, будь ласка.

    Зробити строгий науково-популярний текст емоційно близьким кожній дитині – неймовірно складно. Це дуже рідкісний і важкий випадок. За словами Марка Васильовича, він знає лише одного педагога, якому під силу  така задача – Надію Семенівну Вітковську. Тому що є діти, яких в принципі не цікавить науковий текст. Урок, який провела Олена Леонідівна – дуже велика педагогічна удача. І дуже здорово, що це зафіксовано на відео.

   Подивіться, будь ласка, 2-гу частину уроку.

І ви зрозумієте, чому ці уроки Наталя Миколаївна Зорька назвала "святом інтелекту", коли приєдналася в бібліотеці до тих, хто обговорював цей урок.